HCC WebBanner Dit is HCC v1 002

ING verlaagt daglimiet in de ING App

Deel dit artikel

,

ING is een campagne gestart om particuliere klanten ervan bewust te maken dat ze hun daglimiet in de Mobiel Bankieren App zelf kunnen wijzigen naar een bedrag dat bij hen past. Na de campagne zal per 8 februari 2023 de standaard daglimiet in de ING Mobiel Bankieren App worden verlaagd van 5.000 naar 2.000 euro. Zo wordt het oplichters moeilijker gemaakt om grote financiële schade aan te richten.

Adine Wempe, directeur Fraude ING Nederland: "ING neemt vele maatregelen voor onze klanten om fraude te voorkomen. Wij willen onze klanten ook bewust maken van de mogelijkheden om zichzelf te beschermen tegen fraude. Een van de mogelijkheden is het instellen van een zo laag mogelijke daglimiet. Uit klantonderzoek blijkt dat klanten de huidige standaard van 5.000 euro een hoge daglimiet vinden, maar dat ze deze limiet toch ook niet zelf lager zetten. Met deze campagne willen we de klant aansporen bewust met de limiet om te gaan. Om de klant hierbij te helpen, verlagen wij de standaard daglimiet van 5.000 naar 2.000 euro, omdat een lage limiet het oplichters moeilijker maakt om grote financiële schade aan te richten. "

Vier uur wachttijd bij limietverhoging
Voor klanten blijft het mogelijk om zelf de daglimiet in de app aan te passen naar een bedrag dat bij hen past (tot maximaal 50.000 euro). Bij een verhoging van de limiet in de app gaat de nieuwe limiet 4 uur na de bevestiging in. Dat kan niet sneller, ook niet via de klantenservice of een ING-kantoor. Deze wachttijd bij een limietverhoging is ingevoerd om telefonische oplichting en bankhelpdeskfraude te voorkomen. Hier is er meer over te lezen. Een verlaging van de limiet gaat wel direct in.

'Meld je aan voor de nieuwsbrief'

'Abonneer je nu op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden