Ziggo verliest opnieuw tienduizenden klanten

Deel dit artikel

,

Ziggo heeft in het eerste kwartaal van 2016 opnieuw meer dan 40.000 klanten verloren, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. De terugloop is wel minder dan in het vorige kwartaal, toen het bedrijf meer dan 50.000 klanten zag vertrekken.

Er verdwenen 43.900 klanten bij Ziggo in het afgelopen kwartaal, waardoor het totaal nu op 4,07 miljoen komt. Ziggo wijt het verlies aan sterke concurrentie. De vermindering in de terugloop ten opzichte van het kwartaal ervoor is volgens het bedrijf toe te schrijven aan programma's als Ziggo Sport. Het grootste verlies vond plaats onder de tv-abonnementen; het aantal analoge kijkers nam af met 31.500, terwijl digitale tv 12.600 minder klanten had in het eerste kwartaal. Analoge tv en digitale tv vertegenwoordigen bij Ziggo nu respectievelijk 736.500 en 3,3 miljoen klanten.

Het aantal mobiele abonnees steeg in het eerste kwartaal met 10.000, waardoor nu in totaal 197.000 klanten gebruikmaken van deze dienst. De omzet van de Nederlandse onderneming van Liberty Global daalde ten opzichte van vorig jaar van 707,4 miljoen dollar naar 669,8 miljoen dollar, omgerekend ongeveer 588 miljoen euro. De totale omzet van Liberty Global steeg met 71,1 miljoen dollar ten opzichte van 4,5 miljard dollar in 2015.

Onlangs besloot Ziggo de prijs van bepaalde abonnementen te verhogen met maximaal 1,95 euro.  Ook introduceerde het bedrijf een 300Mbit/s-internetabonnement.

'Meld je aan voor de nieuwsbrief'

'Abonneer je nu op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden